Η 'Ελια Ηλιάδη, Vice President Event Plus, μιλάει στο Marketing Week / special edition "Event Shapers" για την χρονιά που πέρασε και τις τάσεις του event industry.
Το 2024 ο κλάδος των events άνθισε. Είχαμε πολλά events, κάποια φαντασμαγορικά κάποια πιο μικρά, αλλά πολύ ιδιαίτερα. Νομίζω ζήσαμε ένα non-stop ρυθμό υλοποιήσεων μέσα ένα θετικό κλίμα από τους πελάτες μας που παρουσίασαν νέα και καινοτομίες, γιόρτασαν anniversaries, αναγνώρισαν επιτυχίες στους οργανισμούς τους, δημιούργησαν εμπειρίες για το τελικό κοινό τους. Αυτή η δυναμική της αγοράς μεταφράστηκε για εμάς σε ακόμα μεγαλύτερες απαιτήσεις, για νέες ιδέες, νέα venues, καινοτομία σε κάθε κομμάτι της δουλειάς, και μεγαλύτερο impact.
Ταυτόχρονα, αναπτύχθηκε περισσότερο το κομμάτι των Βrand Experiences. Τα Brands βγήκαν πιο έξω, πιο πολύ, πιο δυνατά. Περισσότερες εμφανίσεις, σε συναυλίες, street festivals, σε εγκαίνια, στα καταστήματα ώστε να συναντήσουν το νεαρότερο κοινό τους, την απαιτητική Gen-Z. Απολαύσαμε ιδιαίτερα αυτά τα events και την σύνδεση, για λογαριασμό του brand, με τους καταναλωτές. Μπαίνουν στο set up μας, συμμετέχουν, παρακολουθούν, δοκιμάζουν, διασκεδάζουν, κάθε φορά είναι χαρά για εμάς να τους βλέπουμε να ζουν την εμπειρία που σχεδιάσαμε.
Βλέπω τρεις τάσεις για το μέλλον. Δεν είναι νέες, αλλά νομίζω γίνονται πιο σύνθετες, πιο βαθιές και απαιτητικές.
Καταρχήν θα συνεχίσει να έχει κυρίαρχο ρόλο η εμπειρία που δημιουργούμε για τους πελάτες και τους καταναλωτές. Δεν δημιουργούμε ένα event αλλά μία συνολική εμπειρία που έρχεται από το χώρο, το stage design, το set-up, τους hosts, τα activations που θα δημιουργήσουμε. Kι όλο αυτό αφήνει μια διαφορετική «επίγευση» σε κάθε παρευρισκόμενο ή καλεσμένο. Για την Event Plus, αλλά και για τον κλάδο, είναι πάντα μία πρόκληση να ξεπερνάμε τον εαυτό μας ξανά και ξανά. Να προτείνουμε νέες ιδέες, να είμαστε δημιουργικοί, να απογειώνουμε την εμπειρία και πάνω από όλα να υλοποιούμε στην εντέλεια.
Επίσης, πιθανά θα συνεχίσει τα μεγαλώνει το κομμάτι των Brand Experiences (B2C events). Εδώ πιστεύω θα βλέπουμε όλο και περισσότερα και πιο σύνθετα experiences, κατασκευές, acts αλλά και πιο απαιτητικό audience. Άρα όλες οι εταιρίες του κλάδου μας θα πρέπει να δημιουργούμε, πιο μελετημένα, πιο στοχευμένα, με πιο unique τρόπο.
Η δεύτερη τάση είναι η συνέχεια στην χρήση της τεχνολογίας. Μάθαμε πολλά με τα virtual και hybrid events και νομίζω ότι σταδιακά η χρήση της τεχνολογίας θα περάσει σε νέα επίπεδα. Θα βλέπουμε περισσότερα Mixed Reality Events, τον εικονικό κόσμο να μπαίνει μέσα στον πραγματικό κόσμο, να μεταφερόμαστε σε ένα άλλο, virtual περιβάλλον στην διάρκεια ενός event και αυτό όλο να αναβαθμίζει τη συνολική εμπειρία.
Και ταυτόχρονα, τεχνολογία στο back-stage, εσωτερικά, digitization στην προετοιμασία μας, στην οργάνωση πριν το event, για να γινόμαστε πιο αποδοτικοί.
Και η τρίτη τάση είναι η υπευθυνότητα, η βιωσιμότητα. Εσωτερικά σε κάθε εταιρία, στην οργάνωσή μας, στο κλίμα που καλλιεργούμε, στην ικανοποίηση και την ανάπτυξη των ανθρώπων μας. Και εξωτερικά στα events που δημιουργούμε, με περιβαλλοντική ευαισθησία και με βιώσιμες λύσεις στην υλοποίηση. Ο κλάδος των events έχει περιθώριο και πρέπει να προσφέρει στη συνολική προσπάθεια της βιώσιμης ανάπτυξης. Και σε αυτόν το τομέα πιστεύω θα δούμε εξελίξεις.
Η Event Plus αναπτύσσεται κι εμείς, η ομάδα, γινόμαστε πιο ώριμοι, πιο μεστοί και ταυτόχρονα πιο δημιουργικοί και αποτελεσματικοί στις εμπειρίες που προσφέρουμε. Η στρατηγική μας είναι ξεκάθαρη, και την ακολουθούμε με συνέπεια. Θέλουμε με κάθε βήμα να δυναμώνουμε εσωτερικά και εξωτερικά.
Φροντίζουμε τους ανθρώπους μας, την ανάπτυξή τους, την ισορροπία προσωπικής ζωής και δουλειάς με σύστημα ευέλικτης εργασίας, το υγειές και συμπεριληπτικό κλίμα εσωτερικά. Και η στρατηγική μας αποδίδει. Έχουμε ήδη κερδίσει, δύο συνεχόμενα, χρόνια την αναγνώριση “Great Place to Work”. Και επιπλέον τη διάκριση “Best Workplaces for Women”, αναγνωρίζοντας το women power της εταιρίας μας. Επιπλέον πρόσφατα κερδίσαμε σημαντικές πιστοποιήσεις, την EcoVadis και το ISO 14001 για τις πρακτικές μας σχετικά με το περιβάλλον, τα δικαιώματα των εργαζομένων, την ηθική και το σεβασμό στους προμηθευτές μας, στο δρόμο για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη.
Οι άνθρωποί μας παράγουν εντυπωσιακό και δημιουργικό έργο, και θα συνεχίσουμε να γινόμαστε πιο δυνατοί και εξωτερικά, δημιουργώντας εμπειρίες που προσθέτουν αξία στους πελάτες μας και τα brands τους. Έχουμε στόχο μας την καινοτομία, σε κάθε μας βήμα. Αλλά και την ένταξη και χρήση της τεχνολογίας, που θα μας λύνει τα χέρια και θα συντελεί να δημιουργούμε πρωτότυπες εμπειρίες.
Το όραμά μας είναι να είμαστε το reference στο χώρο των events και εμπειριών.
Το όραμα είναι να είμαστε reference και για τις εμπειρίες που δημιουργούμε και για τον τρόπο που λειτουργούμε.
Θέλουμε με τη τεχνογνωσία και την εμπειρία μας να λειτουργούμε σαν partners με τους πελάτες μας, να μπορούμε να τους καθοδηγούμε, να τους συμβουλεύουμε, να δημιουργούμε concepts και εμπειρίες που εναρμονίζονται με τις στρατηγικές τους. Αλλά και να τα υλοποιούμε όλα αυτά με βιώσιμες πρακτικές, με ευαισθησία για το περιβάλλον, με υπευθυνότητα.
Και ταυτόχρονα να είμαστε reference για τον τρόπο που λειτουργούμε εμείς οι ίδιοι. Για την οργάνωση μας, το κλίμα εσωτερικά, την ικανοποίηση και την διαρκή ανάπτυξη των ανθρώπων μας. Γιατί οι πελάτες μας και οι άνθρωποί μας είναι και θα είναι η δύναμή μας.
Διαβάστε την ειδική έκδοση "Event Shapers" του Marketing Week εδώ.